• Home
  • Ons IKC
    • Kindcentrum 0 - 12 jaar
    • Visie en identiteit
    • Leren vanuit de positieve mindset
    • Kanjerschool
    • Leskracht
    • Kinderopvang
    • Het team
  • Praktische info
    • Schoolgids en Jaarverslag
    • Aanmelden
    • Vakantierooster
    • Verlof
    • Passend Onderwijs
    • Klachtenroute
    • Downloads
  • Ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • IKC raad
    • Oudervereniging
  • Actueel
    • Nieuws
  • Contact
  • BMS
    • Over de BMS
    • Passend Onderwijs
    • Privacy

IKC raad

We hebben op school een IKC Raad, bestaande uit leden van de Medezeggenschapsraad (MR) en de Oudercommissie van de kinderopvang. Tijdens de vergadering van de IKC raad is de directeur van het Kindcentrum en de adjunct directeur van de kinderopvang aanwezig.

De IKC raad is een klankbord voor de ontwikkelingen binnen het Kindcentrum en kan gevraagd en ongevraagd onderling advies geven. De MR heeft onderwerpen op de agenda staan die ook de opvang raken. De MR kan deze onderwerpen ter advies in de IKC Raad inbrengen. Dit advies zal worden meegenomen in het advies welke de MR vervolgens aan de directeur of het bestuur afgeeft. De OC van de opvang kan desgewenst ook bij de IKC Raad advies vragen.

Vanuit deze samenwerking kunnen wij meer voor de kinderen betekenen dan wanneer de school alleen de zorg en ontwikkeling voor de leerlingen op zich neemt. Als u als ouder vragen of opmerkingen heeft over de school of opvang en die niet bij de directeur kwijt kunt, is de oudergeleding van de MR of de Oudercommissie uw aanspreekpunt. Die kunnen vanuit hun positie met het IKC in gesprek gaan.

IKC raad (Medezeggenschapsraad school en Oudercommissie Kinderopvang)

  • Windel Jongbloed of Jon de Zwaan, MR-ouderlid
  • Irene van der Schaaf, Oudercommissie De Lytse Twirre 

Bij de IKC raad zijn uitgenodigd:

  • Hinke Richt Miedema, Directeur
  • Nicolette van Baarsen, Adjunct Kinderopvang

Contact

Directie IKC Roorda
t.a.v. H.R. Miedema
Tjissema 6
9089 BG Wytgaard
058 - 255 1792 | 06-57333551
hinkericht.miedema@bms-onderwijs.nl
BMS, onderwijs met kleur!
  • Privacy statement

    De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) vraagt meer verantwoordelijkheden om persoonsgegevens goed te beschermen.

    Op onze school wordt zorgvuldig omgegaan met de privacy van leerlingen. De school heeft leerlinggegevens nodig om goed onderwijs te kunnen geven en te begeleiden. Ook worden de gegevens opgeslagen voor de goede administratieve organisatie van de school. De meeste leerlinggegevens komen van ouders (zoals bij de inschrijving op school), maar ook leraren en ondersteunend personeel leggen gegevens vast over de leerlingen (bijvoorbeeld cijfers en vorderingen). Soms worden er bijzondere persoonsgegevens geregistreerd als dat nodig is voor de juiste begeleiding van een leerling.

    Hoe wij dit geregeld hebben en wat uw rechten als ouders zijn, staat beschreven in de volgende documenten:

    • Privacyregelement
    • Privacyverklaring
    • Rechten van betrokkenen
    • Beveiligingsincident melden - BMS-Onderwijs (yoursafetynet.com)
    • Gedragscode leerlingen
    • Reglement internet en sociale media op school
    • Responsible Disclosure
    •  Reglement cameratoezicht


    Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de directeur. Verder is er, om toezicht te houden op de naleving van de privacy, voor de hele BMS een functionaris Privacy & Gegevensbescherming aangesteld. Bij hem kunt u te recht met algemene vragen of klachten ten aanzien van de privacy. Daarnaast kunt u hiervoor terecht bij de autoriteitpersoonsgegevens.

    Kijk voor meer informatie over de BMS op de website www.bms-onderwijs.nl.

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Modal title